۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۲۲:۰۴

معاون نخست وزیر ترکیه:

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی استعفا بدهد/پادشاهان عرب نگران حکومت های خود هستند

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی استعفا بدهد/پادشاهان عرب نگران حکومت های خود هستند

معاون نخست وزیر ترکیه با انتقاد از سکوت سازمان همکاری اسلامی در قبال کشتار مردم مصر خواستار استعفای دبیرکل این سازمان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "تودی زمان" ، "بکیر بزداق" معاون نخست وزیر ترکیه با انتقاد از سکوت "احسان اوغلو" دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در برابر کشتار مردم مصر خواستار استعفای وی شد.

وی در مصاحبه ای تلوزیونی سازمان همکاری اسلامی را سازمانی بی اثر خوانده و خواستار استعفای احسان اوغلو شد.

بزداق گفت: چنین سازمانی که در برابر کشتار مردم در مصر سکوت کرده است در تضاد با دلیل ایجاد خود عمل می کند. من اگر جای احسان اوغلو بودم از سمت خود در این سازمان استعفا می دادم.

وی در ادامه با انتقاد از حمایت برخی پادشاهان کشورهای عربی از نظامیان مصر گفت : دلیل اینکه آنها از نظامیان مصر حمایت می کنند این است که آنها نگران حکومت و قدرت خود هستند و نگرانند که مج دموکراسی خواهی از مصر به کشورهای آنها هم برسد.

این مقام ترکیه همچنین از سکوت کشورهای اروپایی در قبال تحولات مصر انتقاد کرده و گفت : آنها فکر می کنند که اگر بتوانند یک دستنشانده بنام سیسی را کنترل کنند خواهند توانست که ملت 84 میلیونی مصر را هم کنترل کنند.

شایان ذکر است کشورهای عربستان ، امارات متحده و کویت در طول یک ماه گذشته 12 میلیارد دلار کمک مالی به دولت موقت مصر کرده اند.

 

 

کد خبر 2118155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha